Förkylda dagar

Nu har vi kommit in i den hära förkylningstiden som jag hatar! Och självklart har jag drabbats av den! I tre dagar har jag nyst, varit toksnuvig och haft ont i halsen! Så nu kör jag på nässpray, mandariner, vatten och abcde- vitamin som jag fått av hannsie! Men det är bättre idag med sjukheten, så jag tror det går mot bättre tider! Nu måtte jag bli frisk snart, peppar peppar!

Igår gjorde jag världens miss, eller ja, klantigt kanske mer var ordet! Jag skulle, medans vi hade paus, ta bussen ner till byn och lämna in mina timlistor till Kelly. Och schyssta som de är på mitt jobb så var det okej att åka och komma tillbaka så fort jag kunde! Så halv nio tänkte jag ta bussen ner, men det kom ingen buss. Satt och frös i säkert - 10 grader i tjugo minuter men ingen buss. Och alla andra som hade väntat lika länge var minst lika stelfrusen som jag. Men vipps så kom en buss som det står Heimdal-Byåsen-SENTRUM på och jag tänkte självklart att den säkert går fort ner till sentrum. Så istället för att  vänta i femton minuter till, tills den bussen jag brukar ta så hoppade jag på denna! Men det skulle jag såklart inte ha gjort, för det tog inte femton min som det brukar, utan femtio min?! Jisses.. STORT misstag. Så det tog lite längre tid än väntat, så nu vet jag det tills nästa gång. INTE ta buss 19 Heimdal-Byåsen, aldrig mer!

Och idag har jag varit på en skola och städat! Får jobba 7,5 timmar nu varje dag så det är bra, pengar pengar. Det var lite annorlunda jämfört med Tiller, så jag är hellre där och städar!
Arbetade i alla fall med en tjej som heter Helene. Hon har jobbat med John-Peder som jag är med nu. Försökte uppmana henne att flirta med honom på fredag då de ska på julbord tillsammans, alla som städar! Tror nämligen att hon är lite förtjust i honom, haha. Så vi får se, som John-Peder alltid härmar mig med och säger!


Attjo prosit!
PUSS, Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0