Hej hopp dagbok!

Fortsättning på mitt förra inlägg..

På lördagen vart det som sagt en liten roadtrip, eller en ganska lång sådan. Vid 11.00 kom mamma och Pekka och hämtade mig, tog en sväng förbi en mack för att införskaffa karta och sen bar det av. Vår slutdestination blev till sist en liten julmarknad mitt ute i ingenstans på andra sidan fjorden, bland alla fjäll. Det var mys, bortsett från att jag frös fötterna av mig i mina tygconverce. Tror bestämt dom har gjort sitt för i år! Väl på marknaden var vi i kanske 10 min. Pekka provade pannband ; ) och mamma köpte rullrån, några ungar badade tunnelbad och jag förälskade mig i en liten leende get (bilden nedan). 

                   
Geten på marknaden och mamma och Pekka på färjan.


Efter några timmars utflykt bar det sedan av hemåt för att fira Anna och äta en massa gófika och sen blev det lysemarknad i kyrkan. Vilket Anna redan nämnt, så närmare detaljer finns med andra ord i inlägget nedan. Lysemarknanden var mys och flickkören fick mig till gåshud. Efter kyrkan gjorde vi ett restaurangbesök på Egon. Jag åt skitgod black and white, lite klyschit men otrligt gott! Oxfilén var perfekt rosa! Där satt vi i alla fall i drygt fyra timmar och snackade om allt och ingenting. Timmarna bara flög förbi, men vid 23.30 vart vi utkörda för då skulle de stänga. Det var en jätte mysig och trevlig middag i alla fall. Hemma händer det sällan att man tar sig tiden att sitta ner i fyra timmar och bara umgås, prata. Men det behövdes kändes det som. Även om Pekka näbbade imot mig ; ) Ni killar förstår helt enkelt inte vissa saker, punkt!

Nä nu borde jag egentligen ta mig en sväng på stan, måste införskaffa en vit shorta och svarta skosnören ; ) Ska nämligen servera både torsdag, fredag och lördag. På torsdag och fredag har jag ingen aning om vart det är, Anna som har kollen. Men på lördag ska vi servera på Trondheims idrottsgala på Trondheim Spektrum. Ska tydligen vara en massa snygga idrottskändisar ; ) Får blir en jävligt snygg shorta!

Hah dagens roliga; såg en förvuxen baby idag. En tjej på kanske 15 år i vuxenoverall och tomteluva!! Antingen helt medvetet eller en total modemiss! Men hon var söt ändå.. hmm

På återseende! PUSS!
Hannah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0