Kyrkmän och våfflor!

Mycket har hänt sen sist. Jag har bland annat fått förlängt på psyket fram till sista januari, till att börja med. Så på måndag den femte januari återgår jag till att andas in damm efter nästan 16 dagars semester på hemmaplan! I år tillhör man hemvändarna, eller? Räknar ner dagarna till hemresan på fredag just nu, bara fyra dagar kvar! Anna jobbar (som hon kanske redan sagt?) en hel del den här veckan, först 06-15 och sen 16-23. Imponerande om du frågar mig! Får se hur pigg hon är på utgång på lördag, fast det spelar nog ingen roll så taggade som vi är! ; ) Själv andas jag in damm som vanligt, och det är det enda jag tänker göra den här veckan. Har en hel del som måste göras efter jobbet den här veckan, tex köpa klart de sista julklapparn. Har förvisso de lättaste kvar, Amanda, August och småkusinerna, och såklart kräsna syster Maria men hon är nog svårast av alla!

Nu till helgen! I fredags serverade jag och grannarna på julbord, och det var nog det värsta jag varit med om i serveringsväg (det lilla jag varit med om). Struligt och oplanerat med den goda maten räddade kvällen. Åt resterna av kalkon med potatis, sås och kokta morötter. Mums! Och såklart kolapudding med kolasås, snacka om tårta på tårta! Dagen därpå, lördag, så jobbade jag på Rema mellan klockan 12 - 17. Jag gick nämligen hem en timma tidigare eftersom även jag höll på att spy (precis som Anna). Men det la sig närmare kvällen och utgången tillsammans med de andra Härnösand/Kramforsbona blev självklart av. Hade en jääkligt trevlig kväll med idolfinal-tittande och en massa skratt. Dessvärre lyckades ingen av oss ta sig in på krogen, vi gjorde förvisso bara ett "försök". Vi fastnade istället vid kyrkans våffelstånd! Åt en jäkla massa våfflor och förde intressanta diskussioner med krykans "män". Hurvida Jesus kunde gå på vatten och om det var Gud som skapade jorden eller Big Bang. "Det finns bevis som visar att Gud skapade jorden", dom vill jag se. Han trodde även att de kunde vara möjligt för andra att gå på vatten (!?). Men det var trevligt och GOTT! Det hela slutade med att jag hamnade bakom våffelståndet och både gjorde våfflorna och bjöd alla fulla förbipasserande människor på våfflor med sylt, massor av sylt! Hela min jacka var full av sylt upptäckte jag igår, + min skor! Hmm, syltkrig? Träffade även en trevlig gutt som var helt övertygad på att jag tillhörde de kristna. Mm verkligen med mina höga skor, stora örhängen och "klänning", japp! Men det är kul att driva på ibland ; ) Avslutade kvällen på Max där vi laddade upp skafferiet med peppar! Maten är räddad! Nä men en sjukt lyckad kväll! ..även om vi inte lyckades ta oss in på krogen.


Nä nu ska jag äta min mat som precis blev klar. Pasta med kött i gräddsås, inte för att skryta men jag är en grym kock! Efter jag ätit lägger jag upp lite bilder från helgen..



                        

            


Nä nu blir det film! Hade gött, sussa sött så ses vi i dimman på lördag! 
PUSS, Hannah! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0