Barkurs & jobb!


Helo folks.
Söndagen vart världens slödag den med. Tror vi sov till halv tre eller var det nu var? Ojoj, sjukt lat av oss. Men när vi väl tog tag i saken att kliva upp tänkte att vi skulle göra dagens goda gärning (till oss själva) att tvätta och städa. Sorterat och bra som vi har det, mörk & vit tvätt i olika tvättpåsar i badrummet tog vi med oss ner till tvättstugan där vi antog att Arne fixat den nya tvättmaskinen (som han skulle göra i torsdags), men icke de icke. Det som var där, i vår så kallade tvättstuga var en maskin som fungerade, men inte gick att stänga, mycket konstigt.. så ja det var inte mycket mer med den saken, alltså ingen tvättning. Städade lite istället så det blev lite finare i vår kära boning!

Då kommer vi till den roliga delen av söndagen, eller iallafall min del. Barkursen! Skulle ta mig till ett ställe som heter Lian, en restaurang som ligger ca. 8 kilometer från byn. Nästan mitt i skogen i ingenstans. Så jag fick leta ihjäl mig på internet innan jag hittade det, att man skulle ta trikke dig, alltså spårvagn. Så jag kutade ner till stan vid 5 snåret och hoppade på så jag kom dit upp runt 6. Bra tajming för vi skulle nämligen få mat innan kursen började kl 7, mycket gott med massa sallad, tomater & feta, potatisgratäng, fisk och ja. Massa gott!
Träffade en del riktigt trevliga människor, bl a min nya gayfriend, (han måste vara det!) Mads. Så gullig kille, påminner mycket om f. Daniel på mitt förra jobb. Så han stormade sig fram, kramade mig, gav mig en puss & sa tack för senast, vi jobbade nämligen tillsammans på Lade Gård. Verkligen rolig & otroligt trevlig gutt! Varför jag tror att han är gay? Han går nämligen och sjunger musikaler hela tiden, haha. Otroligt charmigt!
Träffade även en tre gulliga tjejer, Helle, Kristine & Rakel. Pratade mest med Helle och va hade himla trevligt under kursen, var dock lite svårt att förstå han som höll i kursen, mumlade lite och det gör inte direkt norskan lättare ; P men det var intressant, vi fick lära oss att blande drinkar av massa slag, dock inte riktig alkohol. Men vi fick smaka sedan när han blandade riktiga drinkar, gott! Vi hade även en tävling som avslut, vem som var snabbast.. vinnaren=Mads. Han har stått i bar över ett år så, mye flink! Var iallafall en mycket roligt & givande kväll som jag inte ångar att jag gjorde!

Kristine blandar drinkar!         Mads in action!         Helle, glad för alla drinkar vi fått smaka på!

Rakel & Lars bakom disken.

Och igår började jag på mitt städjobb, är på ett ålderdomshem/dagcenter och städar där ikring. Bussen går 06.25 från stan, så jag kliver upp vid halv sex, uscha så tidigt. Men men! Gäller att ha gjort i orddning allt kvällen innan, så jag inte stökar och väcker hannah som sover den tiden! Städade igår mellan 07 - 15.00, så åtta timmar skrapade jag ihop. Idag dock bara 4 timmar men alltid något! Lite segt att städa, men kanske ska få servera på tordag, hoppas. Återkommer om det om det går vägen! Nu ska jag strax iväg till Effect, ännu ett bemanningsföretag på en intervju. Kan ju alltid hoppas att dom har något vettigt att säga!
Och just det! Fanny gav mig den goda idén att man kan ju ha helt okey videosamtal via msn (tack!), så jag fick prata med henne & sara igår, bäst! Blir flera såna framöver. NICE!


På återseende.

PUSS, Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0