Första advent, ett år äldre!


Idag är det första advent. Hannah och jag var som sagt igår på ikea och köpte lite grejer för att få det lite julmysigt i vårt miniplace. Så riktigt mysigt vart det! Så nu är jag redo att fira min födelsedag! Jo visst, så blev man ett år äldre bara sådär på en natt!

    Nu brinner första ljuset i advent!       

Var och jobbade igår och i fredagskväll på prinsen scandic hotell, servering på g! Gick mycket bra förutom att det var dölugnt i fredgas, lite trist! Men igår var det fullt ös! Det var till och med en av gästerna som lyfte upp mig igår, bad dock vänligt honom att sätta ner mig, man får nämligen inte lyfta servitören!!

Och nu! ÄNTLIGEN har mitt skattekort kommit! Som jag har väntat! I hela sex veckor har jag kikat i brevlådan och inget kort, men nu tyckte nog dom att det var min tur! Så idag kan jag skicka in min timlista till manpower och få min första lön om någon veckan! Sweet!

Och igår kom ju hannahs kära mor & pekka upp med massa grejer hemifrån! Så nu har vi mat så det räcker fram till påsk tror jag, haha! Familjen hade skickat med julmust, choklad & godis, nudlar, mjukost, skinka, ost, soppa, morötter, gröt, 3liter vin ( så dyrt här ;) också mammas nybakta lussebullar & kolakakor! mums! Sen eftersom jag fyller år så fick jag en tidning, en trisslott & ett kort av mamma, pappa & johan! TACK för allt! Tyvärr var det ingen vinst på lotten. Sedan har mormor & morfar skickat ett kort på posten, det tackar jag för!
Fick min väska som jag har längtat efter, den jag har här annars gick sönder helt plötsligt! Fick även lite nya sängkläder så vi nybäddade igårkväll! Och så har vi fått en kavel och två pepparkaksformar, så nu blir det till å baka till veckan, hej mera julstämmning!!


Nu ska jag göra mig en riktigt GOD födelsedagsfrukost/lunch! Har ju en massa att välja på! ; )
PUSS och hade greit, Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0