Lade Gård!

Nu är det fredag, igen. Gud vad denna vecka bara har swischat förbi, och ändå har man fått så få saker gjorda. Känns det som. Men jag var i allafall iväg och jobbade i onsdags kväll på Lade Gård, en riktigt mysig Herrgårg som ligger ca 30 minuters gångväg från där vi bor. (Lägger upp några bilder). Där var det uppdukat för Julebord, redan? Så det jag gjorde var att servera alkohol till gästerna, plocka tallrikar, glas osv. Fick ihop 5 och en halv timme så helt ok. Ett stort Plus var att man fick mat! Superb! Det är det bästa när man får jobba där dom har mat. Så det blev til å spise julbord, mycket gott!
Jag ska också vara där och servera ikväll mellan halv sju och elva!

Igår hände inte mycket, var på biblioteket en sväng, började läsa en norsk roman om modeller. Ganska bra, fast en aning problem med att förstå allt. Hannah fixade lite med cv:t medans jag blev fast i boken!
Efter det var vi på två nya bemanningsföretag, effect& proffice. Vi fick ett möte var till på tisdag hos effetct så hoppas dom har några goda nyheter om jobb framöver!
Vi sprang även på emma igen, så vi satte oss ner i ett köpcentrum på solsidan och snackade endel! Sen var det mest matlagning och film som gällde på kvällen. Vi är nu på fjärde filmen i Harry Potter serien, som vi ska tag tag i nu när hannah kommer hem från sin promenad. Det blir den flammande bägaren som står näst på tur!

Ringde även från manpower idag till hannah, undrade om hon kunde jobba & städa till veckan, men efterssom hon redan tackat ja till att jobba på fokusbank hela nästa vecka så det blir som får jag städa hela nästa vecka. Brabra! Dryga är väl att jag måste upp vid sex, men det ordnar sig nog!


           


Nu ska vi ta ut pengar till hyran.. tungt. Hade!
PUSS, Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0