Säger norrmän prosit?

Det är frågan..

Allt arkivdamm har fått mig att nysa runt fem gånger om dagen de här tre dagarna, inte en enda gång har någon sagt "prosit". Det får bli min nästa svenska (dumma) fråga. Idag snackade vi överpriser på pizza, eller ja mat i ren allmänhet. En hemma normalstor (i Norge stor) pizza kostar runt 250 spänn!! Sinnes! Vi var nämligen några stycken från vår lilla avdelning som satt över idag för att få undan grovarbetet runt arkiveringen, det bästa av allt; vi beställde pizza! "Priset är inget vi bryr oss om idag, sjukhuset betalar!" ; ) Självklart beställde de då från stans dyraste ställe, Peppes Pizza. Sjukt gott! Min favorit var den med parmaskinka, färska tomater och pesto + sjukt god vitlöksdressing! Lyckades i alla fall jobba ihop tio timmar idag, tycker jag var duktigt! 
    

Mamma, bäst för dig att du hinner bli frisk innan helgen! Längtar!

Nä, puss och kram ses på stan!
Hannah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0