Snöblandat & trött.


Idag har det varit det skummaste vädret någonsin ute! När jag gick til jobbet imorse så regnade det lite lätt, sen kikade solen fram lite och blå himmel syntes där ett tag. Sedan i eftermiddags vart det välrdens snöstorm alldeles innan jag skulle hemmåt, men sedan bara slutade allt och det var små glimtar av blå himmel igen på några minuter? Tokigt!

Nu ligger Hannah och slumrar lite, en eftermiddagslur antar jag! Man blir så seg när man väl lägger sig ner i sängen, har nämligen kikat på heroes som är vårt prio-sysselsättning just nu (förutom jobbet då)! Har snart sett klart hela första säsongen på ungefär en vecka, bara tre avsnitt kvar nu! Spännande!
Jobbar iallafall och städar fortfarande på mitt lilla ålderdomshem, eller sykehjemm som det kallas på norska! Har dock klockan på kvart över 5 måndag & torsdag eftersom bussen går kvart över sex! Sinnes tidigt!! Men jag trivs ganska bra, men det hade varit roligt med någon i sin egen ålder att vara och jobba med! Men jag får iallafal ihop några timmar i veckan så det är huvudsaken! Men väntar fortfarande på mitt skattekort, satans skatteverket shabblade bort mitt första gången så jag har får vänta 3-4 veckor till, och det betyder att jag inte kan skaffa ett bankkonto, som leder till att jag inte får någon lön.. skatteverkets fel alltihop!!

Imorgon ska vi iallafall på upplärning på REMA1000, var och hämtade supersnygga kläder på Effect igår som vi ska ha på oss, oj oj vad läckra vi kommer vara där i kassan! ; ) Så det ska bli roligt, hoppas få jobba så mycket som möjligt där den kommande tiden, skulle vara brabra!

Annars ägnar vi som sagt tiden åt Heroes, vi är helt fast i det! Sjukt att man kan bli så inne i en serie? Drömmer till och med om det, och Hanna sa härom dagen att det var det första hon tänkte på då hon vaknade den dagen, haha!
Jag kollar iofs på Gossip & Oth med så jag försöker få lite tid för det, men Hannah är ju inte insatt i dom så jag gör det när hon är ute & motionerar, lata jag sitter inne & kollar serier istället jag!
Och snart fyller jag år, bara 12 dagar kvar! Tråkigt att inte kunna vara hemma då och fira med vänner och famlij. Men jag tänkte dra ihop något i mellandagarna, fika lite och så med alla tjejerna om ni kan? Skulle vara mysigt!

Har förresten hittat en katt på jobbet som bor hos en dam eller en herre på hemmet, toksöt & gosig som få. Satt och myste med den idag, vill bara ta med den hem! Saknar mina små vänner där hemma.


Nej man kanske borde masa sig bort till Ica och köpa lax? 4 lax kotletter, 16 kr!? Tokigt!
Ha det fint! PUSS, Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0