Bästaste mamma och Pekka!

Hej hopp!

Nyss hemkommen från en supermysig fika tillsammans med mamma och Pekka nere på solsidan, Choco Boco. Mätt och belåten efter en stor kopp varm choklad med grädde och en alldeles perfekt kletig brownie. Ett ställe värt att rekomendera, kanske vårat nästa hängställe? Man kan faktiskt behöva komma ut från lägenheten ibland, eller rättelse; vårat rum på 12kvm.. Min klastrobobi tar snart ut sin rätt.

Imorgon fyller min kära room mate i alla fall år! Kanske får bli lite gófika och presentöppning då ; ) Det är även första advent, och som vi har gjort julfint i vår lilla lägenhet. Var nämligen ut en sväng på ikea idag och införskaffade fyra små röda ljusbehållare med tillhörande blockljus (vår adventsljusstake), en julstjärna och pepparkaksdeg. Så nu börjar julstämningen ta form! Fick även en ejljusstake av mamma, så nu är det verkligen julfint i stugan!

Det blir även till att åka på en liten roadtrip med mamma och Pekka imorn. Skönt att komma ut en sväng! Sen blir det till att kolla då de tänder granen på torget kl 17 och sen en sväng förbi kyrkan där de har lysemessa. Mysigt! Sen (mycket sen) blir det middag ute, underbart. Och på måndag åker de hem igen :/ Längtar redan till jul! Saknar verkligen alla där hemma nåt så grymt! Det är verkligen inte samma sak utan er.. Men just nu ska jag inte tänka på det, först ska jag umgås med mamma och Pekka! :D

Tror i alla fall påfyllningen med ett ton mat kommer få det hela gå lite fortare! Pappa skickade med två hela papperskassar med pasta, pastasåser, nudlar, ris, cous cous, tea, flingor, juice, havregryn, hårdbröd, skorpor, pesto, chips osv. Sjukt uppskattat. Av mamma fick jag ost (sjukt efterlängtat), bacon, bullens, grötris, glögg, nybakad filmjölkslimpa, nybakade bullar, yoghurt, ägg, fetaost, äppelmos, tea, kassler osv. Underbart! Och av mormor fick jag påfyllning av hallonsaft och hallonsylt + en massa skinka och färdiga matlådor. Värsta gulligt! Känner mig lite smått bortskämd.. men ni ska veta att det verkligen uppskattas och faktiskt gör dagen lite ljusare. Fick även med min beställning på en back julmust, godis och hudlotion. Så nog lär jag överleva till jul iaf :D Jag har världens bästa familj!


             

Fem kilo på höfterna hej! Just det, mamma tog även med sig broddar så nu ska jag nog våga mig ut igen. Kan nog behövas, men det är det värt! Haha  


Puss och kram ses på stan!
Hannah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0