Jag trivs bäst på psyket!

Jag och Anna har en liten bloggsvacka, även känt som skrivkrampsfenomenet. Som Anna nämnde i tidigare inlägg så har jag nu börjat mitt nya jobb. Jag har sträng tystnadsplikt så ger tyvärr inga närmare detaljer, närå. Fram till jul kan ni numera hitta på mig på psyket! Precis lika mysigt som det låter. Speciellt eftersom jag största delen av tiden hänger nere i källaren bland en massa gamla journaler och läskiga gamla saker. Närmare bestämt psykets arkiv. Min uppgift är i alla fall att först sortera journalerna och registrera dom på datorn för att sen lägga in varenda en i bokstavsordning på arkivet, närmare bestämt 6800 journaler som de sa. Men det roliga kommer sen, det där är bara förarbetet. Sen ska vi nämligen gå igenom alla 6800 journalerna för att ta bort kopior, häftklämmor, bilder osv för att till sist packa ner dom i lådar. Allt ska nämligen flyttas till ny adress, och därav allt detta jobb. Som tur är så har jag även hjälp av en jätte trevlig tjej vid namn Anette, och såklart även de andra. Kort sagt, än så länge känns det bra! Hah, just det.. idag hade de även fått för sig att allt ska scannas för att läggas in på datorn också.. papper för papper, 6800 journaler, en del på över 30 sidor! Bara mer timmar till mig, som hon sa "kanske händer att du får vara kvar längre, om du vill?" dvs även efter jul..

Ja nu blir det den traditionella tedrickningen och lite Heroes före läggdag, till äter jag idag en halv banan och fem apelsinflyftor. Tips. värt att skriva upp! ; ) På tal om lite stoppa i magen, eftersom jag idag fick min första feta norgelön (!?) bestämde jag mig för att göra en god middag! (Blivit grymt bortskämd på FokusBank.) Det fick i alla fall blir kyllingdeig (kycklingfärs) med färsk pasta. M-MM!


        
Min mat                                vs.                       Annas mat

Närmare bestämt Annas brända pizzabotten! Bra jobbat! Du kommer aldrig spela i min liga lilla vän ; )


Snipp snapp på snoken, nu stänger jag boken!
PUSS och god natt, Hannah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0