Kan det verkligen det?


Kan det snöa så mycket på en dag? Det har nästan snöat HELA dagen, sjukt. När jag kom till jobbet imorse hade det kommit runt två och en halv decimeter nysnö! Mysigt, men ändå. Ibland kan det bli för mycket av det goda! Jag knäppte några mysiga vinterbilder i alla fall, alltid något!

(Och att tillägga gjorde jag årets första vintervurpa idag, sjukt halt, och vops så föll jag rakt ner på båda knäna, aj aj. Blåmärken på kroppen igen, dock inte ovanligt när det gäller mig)! Jag hatar vintern.. hata är ett starkt ord men nästan så illa är det. Gillar bara första snön, det enda som är mysigt!

                        

Och igår var vi ju på upplärning på REMA1000. Vi fick sätta oss i kassan det första vi gjorde. Det gick bra, men var såklart lite skakis då man inte hade koll på någontingl alls i början, men det ger sig ju med tiden, som tur är! Ska nog gå bra i framtiden att jobba där ska vi se till!
Ska även vara på samma ställe till veckan där jag städat nu den här. Skönt på ett sätt att inte behöva leta sig till ett nytt ställe! Oh imorgon bjuds det på våfflor på jobbet, mums! Äntligen lite free food! Thank you God! ; )

/Anna


Hannah här och till skillnad från Anna älskar jag vintern, och inte bara första snön! Det är så mysigt att irra omkring i snön, linda runt en stor halsduk runt halsen, på med mössa och vantar och stor jacka. På tal om irra runt i snön. Bestämde mig för att ta en liten springrund här på kvällskvisten, gick inge vidare. Snön blåste ner från hustaken ner i ansiktet och på sina ställen fick man plumsa genom en decimeter snö. Mamma, isbroddar får du gärna ta med! Vill ju inte göra en lika snygg vurpa som Anna ; ) Nä, snön du är efterlängtat kort sagt.

Idag ringde även Gunn från Manpower och frågade om jag skulle vara intresserad av ett jobb på 100% fram till jul, sjävklart sa jag! Så nu på måndag börjar jag jobba på psykets arkiv för att förflytta och sortera 8000 journaler drygt 8 timmar om dagen. Så nu du mamma kan jag snart titulera mig som gammal arkivräv jag med, skämt å sido! Lär ju blir dammallergiker på köpet, men det kanske det är värt? Blir även jobb på REMA1000 på lördag mellan 13-18.

Så är det snart helg igen, helt sjukt vad tiden går! På söndag har vi redan varit här en månad, vilket känns som två veckor! Gör knappt något om dagarna som får tiden att gå. Kliver upp vid 9, jobbar 4 timmar, kommer hem och kollar lite Hereos, sover någon timme, kollar lite Heroes igen och sen läggdags. Bara en vecka kvar nu tills bästaste mamma och bästaste Pekka kommer (ni är efterlängtade) och sen är det bara tre veckor kvar till hemtrippen innan jul! Kommer gå sjukt fort! Och snart börjar väl pengarna rulla in.. håller tummarna.



Nu blir det i vanlig ordning ett Hereosavsnitt och sen läggdags. Hade och sovgott!
PUSS från Anna och Hannah


Kommentarer
Postat av: Frida

Nä Anna! Är du på Sjetne?!?! Är Jon-Peder och alla kvar? Du får hälsa dem så jättehjärtligt från mig!! :D:D Det måste vara där du är, våfflor is the shit! ;)

2008-11-21 @ 11:21:46
URL: http://friidaemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0