Panik!

Lyssna på Håkan och skriva om mitt CV fick bli förmiddagens syssla. Här näst blir det en snabb dusch och en snabb promenad i regnet ner på stan för att fixa norsk kontonummer, skriva ut cv:t på biblioteket samt prata med Adecco och Kelly. Även att Kelly ringde i morse vid 9, men hade verken ork eller lust till att svara. Illa! Man tänker att bara för att man är ledig imorgon kan man nattsudda hur pass man vill, men helt plötsligt ringer telefonen kl 8-9 och en timme senare ska man infinna sig på jobb. Blir bättre sen då dagisjobbet är mer klart och Ikea börjar på riktigt.

För övrigt har jag en smula hemlängtan.. Börjar känna mig en aning instängd på våra 12kvm. Känns som jag inte kan andas, vill bara ut och gå, springa eller vad som helst för att få luft. Men regnet hindrar mig..  För övrigt har det slagit mig varje gång jag tagit en runda på byn hur levande Trondheim är! En tisdag kväll här verkar vara som vilken annan helgdag som helst hemma. På restaurangerna, pubarna och de mysiga caféerna är det alltid liv. Förutom på en, Caktus, funderar nästan själv på att göra mig ett besök. Sånt kan göra mig så ledsen.. Tycker alltid lika synd om mannen som står där tomhänt bakom baren.

Nä just nu skulle jag göra vad som helst för en tripp hem.. Eller åtminstone komma igång med slitgörat för att tänka på annat och falla däckandes i säng på kvällarna. Kvällarna om annars består till 100 procent filmtittandes. Gårdagens filmer blev; P.S I Love you, Askungen och Narnia samt tre avsnitt Andra Avenyn. Barnfilmer är vår grej ; ) Någon som kan tipsa om någon bra film att ladda hem?

Sist en snabb uppdatering om helgen;
Elin och Oskar däckade, Maja och Anna kom i på krogen, jag och Sofie kom inte in, letade upp killarna, meningslöst häng på stan, traskande hem med skavsår, var utelåst, tog en tripp upp till våra däckade grannar och en halvtimme senare befann jag mig i säng. Dagen därpå vaknade vi 13.45 (!?), såg en jäkla massa film och proppade i oss bakismat i form av pizza och cola!



Nä, nu ska jag ta tag i mitt liv!
PUSS från Hannah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0