Motvind blåste förbi

Nyss tagit mig ett litet varv på byn, en otroligt snabb och seg sådan. Usch, att ett uppehåll på fyra dagar kan göra en så seg. Höll dessutom på att dratta på ändan då jag sprang över bron. Och hör och häpna, Kaktus var näst intill fullsatt nu då jag sprang förbi :D Det var gubben bakom bardisken värd!

Anna är förresten ute på jobb för tillfället, hon serverar på Ladu Gård. Jag själv får trösta mig med att jag har jobb hela nästa vecka, dock bara fyra timmar/dagen. Känns som världens motvind blåste förbi för en stund. Bara förra veckan hade jag jobb på Ikea och städjobb hela denna vecka. Men båda sket sig! På Ikea tyckte de helt plötsligt att jag skulle vara här för kort tid? Anna hade nämnt att hon troligen ska ut och resa i februari, vilket de då anog att vi båda skulle göra. "Din väninna sa att ni ska ut och resa i februari?" Men egentligen har jag ingen aning om hur länge jag blir här.. Allt hänger på jobb och på hur mycket pengar jag hunnit tjäna ihop.  Har väl inte mycket att komma hem till heller..

Nä nu ska jag försöka tänka positivt, som min kloka mor sa för en stund sedan! (Sakna!)

Nu näst blir det lite gófika i form av gómacka med phiadelphia och te, och därtill självklart en film. Kvällens film heter Försoning. Kvällen tidigare film hette Ping Pong Kingen, eftersom jag inte fick se klart den sist ; ) Och hah, den sög som väntat! 

puss
Hannah

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hannah, även om det är tungt var glad att du slipper Resultat just nu.. ;)

Fick sitta på nytt Canal Digital projekt igår och jag var fan helt deprimerad när jag gick hem! :S

2008-11-07 @ 23:00:25
URL: http://emeliemari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0