packa pappas kappsäck

Söndag är här och snart ska man upp och jobba igen!
Gårdagen var himla trevlig då jag var på middag hos Elin, Maja, Oskar och Emelie som är på besök! Vi lagade wegwok som blev såå gott! Och självklart, eftersom Elin bestämde, så blev det marängsviss till efterrätt! M-mm! Efteråt då matkoman infann sig slog vi oss ner i soffan och såg Sweet November, fin film. Tack för en mysig kväll!

Kom på att jag glömde nämna min hysteriska fredagsmorgon!
I vanlig ordning, för att jag ska hinna med min buss, bör jag gå hemifrån senast 06.35 eftersom bussen går 06.45 och det tar ca 10 min att gå dit. I ren panik vaknade jag 06.37 och som ett spjut for jag upp ur sängen, kastade på mig kläderna, rev ner sminket i väskan ocj sprang som en tok nerför gatan.. och tur som en annan har, (för en gångsskull) så kom en buss förbi just i det ögonblicket som kunde ta mig till Munkegate! Men turen ligger ju inte alltid på ens sida, så vid varje trafikljus blev det självklart rött och klockan bara tickade iväg. När jag kom fram var klockan 06.45 och tänkte för mig själv att nu var det kört, bara att vända och gå hem igen. Men icke! 06.46 klev jag på buss 71 SPONGDAL mot jobbet, ibland tror jag att någon vakar över en!

Nu ska jag börja packa lite smått och sedan se The Pursuit Of Happyness. Hörs!
och just det, grattis på morsdag mamsi! Ja, tänk för att det är morsdag i norge idag! PUSS, A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0