visum

Åh så hærligt det ær nær skolan ær tom! Alla elever ær næmligen på Skidag, så idag har det varit sjukt slappt. Ær nu klar før dagen och sitter nu bara i fikarummet och dricker kaffe med vanilj smak. Dock ær det øver en timme tills bussen går.. segt men skønt.
Pratar lite med Sara (ska bli så roligt darling!) om vår resa och om vad som måste fixas innan vi åker. Man måste tydligen ha visum till Vietnam om man ska tillbringa mer æn 15 dagar dær, och vi tænkte minst vara borta 3 veckor, så det blir till att fixa visum, och det ær fort! Problemet ær att man måste skicka in en ansøkan med kopia på sitt pass, och bifoga ett foto till visumet, så jag får gøra det på størt då jag kommer hem till Sverige så vi kommer ivæg! Vi som tænkte åka næstan på en gång nær jag kommer hem, men nu så lær det bli en liten førdrøjning tyværr. Men inget livshotande! Vi kommer ivæg så småningom! Det ska i alla fall bli otroligt skønt, och roligt att komma ivæg och ha det gott i værmen, slippa tænka på jobb och tråkproblem, bara ta det lungt i solen och ha det BRA. Længtar så!

Så nu ska jag formulera ett mail till den Vietnamesiska ambassaden och få svar på mina frågor! Hørs, puss!

10 dar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0