væn av ordning

Læste just klart Tusen strålande solar.
Mariam kastade sig över Laila. Han fortsatte att sparka, nu på Mariam, saliv skvätte ur munnen på honom och hans ögon lyste av mordiskhet, han sparkade tills han inte orkade mer. - Jag svär att du kommer att tvinga mig att slå ihjäl dig, Laila, flämtade han. Sedan stormade han ut ur huset.

Usch vilken hemsk, men så otroligt bra och intressant bok. En verkligen gripande historia dær två kvinnor kämpar med att klara sig i en värld där kvinnor inte ær værda ett enda dyft. Det föll en del tårar i slutet. Læs den!
Nu nær jag har læst klart allt jag har att læsa så tog jag hem Væn av ordning av David Batra. En skön liten samling av knæppa och roliga notiser ur tidningar från 1960 - 2000 talet. Riktigt roligt! Hær kommer några favoriter, enjoy!

" - Ernst i Sommartorpet, Ernst i Packat och klart, Ernst som julvärd och sen, Ernst Mitt i naturen, Plus med Ernst, Agenda med Ernst, Rapport med Ernst, Vädret med Ernst, Godmorgon med Ernst. Godnatt Sveriges Television."
Aftonbladet, 15 November 2004.

Mail till granskningsnämnden. Program: Miss Match, kanal: tv4. Anmälan
" - Programmet handlar för mycket om sex. Jag är så trött på det nu. Alla verkar ha det utom jag!"

" - Det går inte ihop! Varför sæljs alltid korvpaketen i tio, tjugo eller trettio pack nær korvbrød alltid sæljs i åtta, tolv eller sexton pack?/ Grillare i Åmål
Aftonbladet, 30 Mars 1990


Hadet! A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0